HANDA BERKTAN
TikTok, kullanıcılarına müzikal, dans, komedi, oyunculuk gibi kısa videolar üretme imkanı sağlayan bir sosyal medya uygulamasıdır. Bu uygulama, içerik üreticilerine hayır kurumları ve sivil toplum kuruluşları için bağış toplama etkinliklerini kişiselleştirme fırsatı sunmaktadır.
Sosyal medya platformu, içerik üreticilerinin, örneğin Save the Children gibi kar amacı gütmeyen ortaklardan oluşan doğrulanmış veri tabanından kuruluşları desteklemesine yardımcı olmak amacıyla hayırsever bağışlarını yöneten fintech şirketi Goodstack ile iş birliği yapmaktadır.
Artık içerik oluşturucular, bağış toplama sayfalarına özel başlıklar, açıklamalar, arka plan resimleri ve hedef tutarları ekleyebilmektedir. Ayrıca, kişisel bir mesaj veya hikaye aracılığıyla neden bu amaca tutkulu oldukları konusunu paylaşabilecekleri özel bir alanları bulunmaktadır.
“TikTok, bağış toplama deneyimini geliştiriyor”
Her bağış toplama etkinliğinde, içerik oluşturucuların videolarında, gönderilerinde ve canlı yayınlarında paylaşabilecekleri özel çıkartmalar mevcuttur. Bu çıkartmalar, dağıtılan tüm çıkartmalardan elde edilen toplam bağış miktarını bir araya getirir. TikTok’un standart bağış çıkartmaları olmasına rağmen, yeni güncellenmiş bağış deneyimi, içerik oluşturucuların kişiselleştirilmiş bağış toplama etkinlikleri başlatmasına ve tanıtmasına olanak sağlamaktadır.
Önceden standart bir bağış bağlantısını yalnızca çıkartma aracılığıyla paylaşabilirken, artık kişisel bir şey yapmak isterseniz arkadaşınızın onuruna veya bir sivil toplum kuruluşu için belirli bir miktar toplamak amacıyla özelleştirilmiş bağış toplama etkinlikleri başlatabilirsiniz.