Enflasyon Hijyen Ürünlerini Vurdu! Satışlar Düştü Marketler Küçülen Ürünleri İfşa Etti

Fransızların duş jeli, ped, bulaşık, çamaşır deterjanı ve tuvalet kağıdı gibi alışmaları enflasyonla son bir yılda büyük oranda düştü.

Tüketici eğilimleri araştırmaları enflasyonla birlikte vatandaşların hijyen ürünleri alımını azalttığını ortaya çıkardı.

NielsenIQ şirketinin yaptığı araştırmada ortaya çıkan verilere göre, artan hayat pahalılığı temel ihtiyaç olan kadın pedi ya da çamaşır deterjanı gibi ürünlerin tüketiminde önemli ölçüde düşüş olduğunu gösterdi. 

Reuters’in aktardığına göre, Fransız tüketiciler hijyen ürünleri alımını azaltırken, gıda fiyatları konusunda da sorunlar büyüyor.

NielsenIQ verilerine göre, mağazalardan duş jeli, kadın pedi, bulaşık, çamaşır deterjanı ya da tuvalet kağıdı gibi ürünlerin satışlarında son bir yılda önemli ölçüde düşüş oldu.

Hijyen malzemeleri ürünlerinin aylık fiyat artışları dikkat çekerken, Fransız perakende şirketi Eurocommerce baş ekonomisti Anton Delbarre, fiyat artışlarını hijyen ürünlerinde tüketicileri daha ucuz markalara yönlendirdiğini de söyledi.

Delbarre, ‘Bazı insanların daha az yemek yediğini, daha az duş aldığını, daha az temizlik yaptığını, bulaşık veya çamaşır makinesini daha az deterjanla kullandığını’ açıkladı.

Fransa’da hükümetin gelecek yıl bütçesine dair çalışmasında gıda enflasyonuna da değinmesi beklenirken, yeni bütçe yasasında gıda üreticileri ve süpermarketler arasındaki yıllık müzakerelerin tarihinin de öne alınması bekleniyor.

Hükümet çalışmayı 1 Mart’tan önce 15 Ocak’tan itibaren yürürlüğe almaya çalışıyor.

Büyük markalar, perakendecilerin özel markalı ürünlerine karşı yıllardır pazar kontrolünü elinde tutarken, NielsenIQ araştırmasında özel markalı ürünlerin satışlarının son dönemde arttığını da ortaya koydu.

Duş jeli satışları genelde yüzde 6 artarken, büyük markalarda satışlar yüzde 10 düştü. Özel markalı ürünler yüzde 14 arttı.

Çamaşır deterjanı satışlarında da yüzde 2 artış görülürken, büyük markalar yüzde 10 düşüş, özel markalı ürünler yüzde 28 artış yaşadı.

Hükümet ve süpermarketler de önde gelen küresel gıda üreticileri olan Nestle ve Pepsico gibi dev markaları fiyatlar konusunda yeteri kadar esnek olmamakla suçluyor.

Fransa’nın en büyük market zincirlerinden olan Carrefour fiyat artışlarındaki firmaların ürünlerini küçültmesine tepki gösterdi.

Geçen hafta, fiyat indirimi olmadan küçülen yani gramajla maliyeti düşüren ürünlere “bu ürünün miktarı küçültüldü” yazılı etiketler yapıştırma kararı aldı.

Sosyal medyada da etiket kararı yorumlara neden oldu.

Siz ne dersiniz büyük marketlerin bu kararları

Türkiye’de de uygulanır mı?

Yorum sizin.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*